Systeembeheer

Automatiseren is niet alleen uitbreiden en vernieuwen, ook onderhoud en beheer zijn onmisbare onderdelen hiervan. Vaak wordt het onderhoud van de automatiseringsomgeving onderschat. Als bedrijf kunt u dit uitbesteden aan Softwarebevers. Softwarebevers heeft hiervoor diverse support- en beheermogelijkheden. Naast de hieronder beschreven opties hebben wij ook de mogelijkheid tot op maat gesneden systeembeheer overeenkomsten. 

System Management Support Program
Hoeveel is uw netwerk u waard?
U heeft baat bij een soepel lopende automatiseringsomgeving. Vooral bij bedrijven waar medewerkers de automatiseringstaken naast de normale werkzaamheden uitvoeren zien wij dat het nodig is om op reguliere basis een systeem- en netwerkonderzoek te laten uitvoeren. Hiervoor hebben wij de volgende service ontwikkeld: het System Management Support Program, dit is dé APK keuring voor uw netwerk. Door regelmatige controle van dit belangrijke bedrijfsonderdeel, kunnen eventuele problemen in een vroeg stadium worden ontdekt en kan er, indien er problemen aanwezig zijn, tijdig worden ingegrepen.

Wat het System Management Support Program inhoudt:
U ontvangt twee (of meer) keer per jaar een bezoek dat ongeveer 4 uur in beslag zal nemen. Tijdens dit bezoek zal uw netwerk en uw systemen doorgelicht en geoptimaliseerd worden. Er wordt onder andere gekeken naar schijfruimte, geheugencapaciteit en snelheid. Tevens zal uw PC OS en overige software gecontroleerd worden, onwenselijke software wordt indien nodig verwijderd en opgeschoond.

Het Systems Management Support Program bevat de volgende werkzaamheden:

  • Controleren van de schijfruimte op de PC/ Windows Server(s) en/of de IBM i Power systems
  • Controleren van de geheugencapaciteit op de PC Server(s) en/of de IBM i Power systems
  • Controleren van het netwerk
  • Controleren van de back-up procedure(s).
  • Controleren en eventueel opschonen van het besturingssysteem op de PC/ Windows Server(s) en/of de IBM i Power systems
  • Controleren van de standaard applicaties op de PC/ Windows Server(s)


Remote systeembeheer

Specialisten in de IT branche zijn schaars, terwijl er steeds meer platforms naast elkaar worden gebruikt. Het opleiden van systeembeheerders en het op niveau houden van hun kennis, kost al veel tijd en geld. Het behouden van een specialist wordt steeds moeilijker. Zodra een systeembeheerder op vakantie gaat of ziek wordt kan er een problematische situatie ontstaan. Het inhuren van specialisten van buitenaf kost vaak heel veel geld.
Softwarebevers biedt om deze redenen, beheer op afstand, aan haar klanten. Zij geeft hieraan invulling op basis van Service Level Agreements. Hierdoor bent u verzekerd van de beschikbaarheid en expertise van Softwarebevers en hoeft u zich geen zorgen te maken als er iets in uw applicatieomgeving mis gaat of mis dreigt te gaan.

Welke Service Level Agreements heeft Softwarebevers?
Softwarebevers maakt onderscheid in een viertal niveaus:

1. U, als klant, constateert een probleem binnen uw applicatieomgeving. U heeft geen tijd of beschikbare mensen en geeft dit door aan Softwarebevers. Zij lossen uw probleem op. Dit kan door een persoon bij u ter plaatse of via een inbel/VPN verbinding.

2. Door gebruik te maken van onze beheertool (IBM Power/ IBM i), bewaakt Softwarebevers uw applicatieomgeving en geconstateerde c.q. mogelijke problemen worden aan u gemeld.

3. Door gebruik te maken van onze beheertool, bewaakt Softwarebevers uw applicatieomgeving en geconstateerde c.q. mogelijke problemen worden aan u gemeld, met een voorstel voor een (mogelijke) oplossing. U kunt deze zelf implementeren of na uw akkoord worden de werkzaamheden door Softwarebevers ingepland en uitgevoerd.

4. Door gebruik te maken van onze beheertools, beheert Softwarebevers geheel zelfstandig uw operationele omgeving. Alle mogelijke storingen worden door ons (pro-actief) gesignaleerd en waar nodig, verholpen. Per tijdseenheid worden trends geanalyseerd waarover u wordt geïnformeerd en geadviseerd.

Per niveau zijn er diverse reactie- en monitortijden mogelijk. Wij kunnen u zelfs 24 uur, 7 dagen per week monitoren!

Werkgebied
Vanuit ons pand in Weesp leveren wij onze diensten onder andere aan klanten in de Gooi en Vechtstreek (Muiden, Naarden, Huizen, Bussum, Blaricum, Laren en Hilversum), de provincie Flevoland (Almere, Lelystad) en in Noord-Holland zoals in de de plaatsen Weesp, Amsterdam, Amstelveen, Castricum en Haarlem. Ook werken wij landelijk voor diverse bedrijven.